Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

Kuwait: TV Channel and newspapers shut down

By Index on Censorship / 11 January, 2011

The Kuwaiti satellite channel Mubasher and newspaper Al-Mustaqbal, both owned by Shaikh Fahd Salem Al Ali have been banned by the country’s ministry of commerce on a request by the ministry of information.

The ministry of commerce cited “irregularities” as reason for the closures, however the Arabic Network for Human Rights alleges that the real reason is the broadcast of anti-government seminars and demonstrations by the channel.

Tags: |

Challenge censorship. Stand up for free expression. Support Index.

Permissions and reprint requests

2 Responses to Kuwait: TV Channel and newspapers shut down

  1. Pingback: Ban on Kuwaiti papers and TV channel - This is a website devoted to Breaking News - dorissays.com

  2. Pingback: Tweets that mention Kuwait: TV Channel and newspapers shut down -- Topsy.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

More in Index Index, Middle East and North Africa, minipost, News and Analysis
Iran: Coelho books banned