Brazil: Court forbids media group from identifying councilman in public funds scandal

A court in the Brazilian state of Rio Grande do Sul has prohibited media outlets operated by Grupo RBS from publishing the name or image of councilman, Adenir Mengue Webber, who is involved in a public funds scandal. Failure to comply with the ruling could result in a 600 USD-a-day fine. In August 2010, Fantástico, a TV programme, presented a series of reports denouncing trips taken by council members using state funds. The politicians justified the trips, saying they involved training courses. The National Association of Newspapers and the Brazilian Association of Investigative Journalism both condemned the ruling, saying it violated freedom of expression.