Malawi: Tabloid banned for not registering

Authorities in Malawi have banned a weekly tabloid newspaper for not registering. The ruling comes a year after The Weekend Times published its first edition. The newspaper, renowned for its sensationalist reporting on scandalous stories about politicians and celebrities, is published by Blantyre Newspapers Ltd, a company owned by the family of former dictator Kamuzu Banda. Three months ago, President Bingu we Mutharika threatened to shut down newspapers deemed to have lied that one million Malawians will need food aid.